کلمات کلیدی را چگونه انتخاب کنیم ؟

کلمات کلیدی را چگونه انتخاب کنیم ؟

Keywords یا کلمات کلیدی از اهمیت بالایی در افزایش رنک سایت در موتور های جستجو و همچنین افزاریش بازدید سایت دارند .

کاربران  وقتی به دنبال یک موضوع و یا محتوا هستند از کلمات کلیدی برای جستجو در نتایج موتورهای جستجو استفاده می کنند.و معمولا از جمله یا عبارت برای جستجو استفاده نمی کند.با توجه به این موضوع شما باید متوجه اهمیت کلمات کلیدی در سایت شده باشید.

ما اگر بخواهیم در نتایج موتور های جستجو رتبه ی خوبی بدست آوریم , باید تمرکز خوبی را بر روی keywords  داشته باشیم .

کلمات کلیدی را چگونه انتخاب کنیم ؟

کلمات کلیدی با توجه به موضوع وب سایت انتخاب می شوند و برای تهیه لیست کلمات کلیدی باید به چند نکته مهم توجه نمود و همچنین از چند ابزار بزرگ هم در این راه استفاده نمود.

شما باید برای تک تک صفحات وب با توجه به موضوع آن صفحه ,کلمات کلیدی متفاوت را انتخاب و برای صفحات وب سایت تعریف کنید ,که در این میان صفحه اصلی یا index.php ,index.html از اهمیت بالایی در انتخاب keywords برخوردار است.

در ادامه خواهیم گفت که به چه صورت یک لیست کلیدی را برای سایت خود تهیه نمایید.

اولین گام برای تهیه لیست کلمات کلیدی شناختن انواع کلمات کلیدی و درجه استفاده آن ها در وب سایت است .

 

انواع کلمات کلیدی :

من کلمات کلیدی را به دو دسته مهم تقسیم می کنم.که در ادامه با این دو دسته و ویژگی آن ها آشنا خواهید شد.

دسته اول : کلمات کلیدی ساده

این نوع از یک یا دو کلمه تشکیل می شوند و دارای ویزگی های زیر می باشد :

  • میزان استفاده کاربران برای جستجو از این کلمات کلیدی زیاد است .
  • وب سایت ها از آن ها زیاد استفاده می کنند.
  • تمرکز روی کلمات کلیدی کوتاه خیلی سخت است .
  • رقابت در این کلمات کلیدی سخت است.

طبق ویژگی های فوق به این نتیجه می رسیم که به دلیل استفاده پیش از حد وب سایت های بزرگ و کوچک از این نوع کلمات کلیدی ,رقابت با استفاده از این کلمات برای سایت های نوپا سخت است .

برای آشنایی بهتر با این نوع از کلمات کلیدی به مثال های زیر توجه کنید :

وردپرس | آموزش وردپرس | وب | طراحی وب | آموزش وب | HTML | آموزش HTML

این ها مثال هایی بودند از کلمات کلیدی ساده که از یک یا دو کلمه تشکیل شده اند .سختی رقابت در این نوع از کلمات کلیدی به این معنا نیست که شما نمی توانید از آن ها استفاده کنید ,بلکه باید فرصت وقدرت رقابت را پیدا کنید که در ادامه وقتی با تهیه لیست کلمات کلیدی آشنا خواهید شد می توانید وارد میدان رقابت با رقبای خود شوید .

 

دسته دوم : کلمات کلیدی بلند یا مرکب

این نوع از کلمات کلیدی از ۳ کلمه یا بیشتر تشکیل شده اند و دارای ویژگی های زیر می باشند:

  • میزان استفاده کاربران برای جستجو از این کلمات کلیدی کم است .
  • وب سایت ها از آن به نسبت دسته اول کمتر استفاده می کنند.
  • رقابت در این کلمات نسبت به دسته اول راحت تر است.
  • پوشش دادن کلمات کلیدی بلند یا مرکب آسان تر است

دلیل استفاده کم وب سایت ها و عدم توجه به این نوع از کلمات کلیدی سهل انگاری در انتخاب کلمات کلیدی درست است , که ما برای یک نوشته در سایت به صورت رندم یکسری کلمات را برای کلمات کلیدی انتخاب و  وارد می کنیم.

برای آشنایی بهتر با نوع دوم کلمات کلیدی به مثال های زیر توجه کنید :

آموزش رایگان ورپرس | آموزش صفر تا صد کار با وردپرس | آموزش سئو استاندارد وردپرس | امنیت پایدار برای سایت

 

یک سوال مهم ؟

من به عنوان وب مستر ,نویسنده سایت و یا مدیر سایت باید از کدام نوع یا دسته کلمات کلیدی در سایت و در محتوامی خود استفاده کنم ؟؟

جواب این سوال روشن است , چرا که ما باید برای بهتر شدن روند سئو و هم چنین سئو محتوا در سایت از هر دو نوع کلمات کلیدی استفاده نماییم.روش انتخاب کلمات کلیدی بحث مهمی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت .

 

چند نکته برای انتخاب و لیست کلمات کلیدی :

۱-کلمات نباید دور از واقعیت باشند .

۲- حتما کلمات را مرتبط با موضوع صفحه و محتوا وارد کنید.

۳- از تکرار پرهیز کنید.

۴-از کاراکتر های غیر مجاز مثل @ # $  و غیره استفاده نکنید.

۵-سعی نکنید موتور های جستجو را دور بزنید.

۶-بیش از حد از کلمات کلیدی در یک نوشته و یا صفحه استفاده نکنید.

۷-از کلماتی مثل “را ,بود , است ,رفت , که ” استفاده نکنید.

۸- از جمله در کلمات کلیدی استفاده نکنید.

۹-کلمات کلیدی باید در عنوان صفحه یا نوشته , متن , پاراگراف ,تیترهای صفحه یا نوشته به کار رفته باشند.

۱۰- کلمات کلیدی باید در لینک صفحه یا نوشته بکار رفته باشند.

۱۱-از لینک , URL سایت و موارد مشابه در کلمات کلیدی استفاده نکنید.

 

کلمات کلیدی را چگونه انتخاب کنیم ؟

 

تهیه لیست کلمات کلیدی :

برای تهیه لیست کلمات کلیدی باید چند مرحله ساده را طی کنیم و همچنین از چند ابزار خوب گوگل استفاده کنیم.

 

مرحله اول

ابتدا شما باید اطلاعاتی از سایت خود را در یک یا چند برگه بنویسید و همچنین کلمات کلیدی مرتبط با موضوع سایت به صورت کلی و دقت کنید که این کلمات بسته به موضوع سایت شما و هم چنین گستردگی سایت شما متفاوت است .

شما باید کلماتی را انتخاب و جدا کنید که مطمئن باشید که پیرامون آن کلمه در سایت موضوعی  از قبل وجود دارد و کاربران از طریق موتور های جستجو با استفاده از آن کلمه وارد سایت می شوند.

حال این کلمات می تواند ۱۰ کلمه باشد یا اینکه ۱۰۰۰ کلمه کلیدی , که اگر ۱۰۰۰ کلمه کلیدی باشد , باز هم شما باید بین این ۱۰۰۰ کلمه چندین کلمه کلیدی مهم را خارج و یادداشت نمایید.

 

مرحله دوم 

کلمات کلیدی لیست شده را باید در گوگل سرچ کنید که با وارد کردن یک کلمه در قسمت جستجو سایت گوگل یکسری کلمات مشابه و مرتبط با آن کلمه را به شما پیشنهاد می دهد که باید تمامی پیشنهاد های گوگل را یادداشت کنید.

نکته : دقت کنید کلماتی که غیر مرتبط با موضوع سایت شما هستند را یادداشت نکنید . تمامی این کلمات را هم مانند مرحله اول لیست کنید .

به تصویر زیر دقت کنید , من کلمه سئو را در گوگل سرچ (وارد ) کردم و گوگل چندین کلمه مرتبط و مشابه را به من پیشنهاد می دهد.

 

کلمات کلیدی را چگونه انتخاب کنیم ؟

 

مرحله سوم 

استفاده از سرویس Google Adwords  :

این نرم افزار یکی از نرم افزار های تحت وب شرکت گوگل برای توسعه دهندگان وب می باشد .

این سرویس به صورت رایگان و تجاری (پولی ) کار می کند ولی در کشور ما خیلی کم از بخش تجاری آن استفاده می شود.

با استفاده از سرویس Google Adwords  شما می توانید لیستی از کلمات پر جستجو گوگل را تهیه  کنید.

استفاده دیگر این سرویس تبلیغات برای صفحه اول گوگل است , به این صورت که در ازای پرداخت مبلغ مشخص سایت ها به شرکت گوگل با توجه به سرچ کلمات کلیدی سایت آن ها در صفحه اول گوگل قرار می گیرد .

ولی این سرویس یک ویژگی بدی هم  دارد و آن عدم تاثیر تبلیغات در رنک ,یا سئو سایت است و به گفته ی خود گوگل خرید تبلیغات ویژه از گوگل به معنای افزایش رنک سایت نیست و این تبلیغات تاثیری روی سئو سایت شما ندارد.

توصیه میکنیم : برای آشنایی با Google Adwords و تبلیغات در گوگل در دوره آموزشی زیر شرکت کنید.

آموزش تبلیغات در گوگل (Google Adwords)

بررسی کلمات کلیدی با استفاده از سرویس Google Webmater Tools

این سرویس برای تمامی ویمسران ریگان است و با استفاده از سرویس گوگل وبمستر تولز می توانید بررسی کاملی از وب سایت با توجه به نتایج موتورهای جستجو داشته باشید.این سرویس به شما در بهینه سازی سایت کمک زیادی می کند.

یکی از بخش های مهم گوگل وبمستر یا سرچ کنسول،Search Analytics است،در این بخش شما میزان کلیک و همچنین نمایش سایت خودتان رو با توجه به جسنجو کاربران البته براساس کلمات کلیدی می توانید مشاده کنید.

بخش Search Analytics به شما کمک می کند،تا میزان قدرت هریک از کلمات کلیدی بکاررفته در سایت را در نتایج موتورهای جستجو بسنجید و برای مطالب بعدی سایت هم از آنها استفاده کنید.

توصیه میکنیم : برای درک بهتر و آشنایی با سرویس گوگل وبمستر تولز در دوره آموزشی زیر شرکت کنید.

آموزش Google Webmaster Tools (ثبت سایت)

آموزش Google Webmaster Tools (فایل Robots.txt)

آموزش Google Webmaster Tools (نقشه سایت)

 

بازنشر محتوا سایت،تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت امکان پذیر می باشد.بازنشر بدون هماهنگی،مشمول پیگیری خواهد شد.