جایگاه سئو در کسب و کارهای اینترنتی

سئو چیست؟ جایگاه سئو در کسب و کارهای اینترنتی

سلام دوستان!

یکی از مهم ترین اقدامات برای هر کسب و کار اینترنتی و وب سایت سئو یا بهینه سازی است. SEO به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است،که برگرفته از کلمات Search Engine Optimization است.

سئو را می توان یک راه تضمینی و البته رایگان برای برند سازی و گسترش کسب و کار در نظر گرفت،چرا که امروز میلیون ها نفر در سراسر دنیا از موتورهای جستجو استفاده می کنند.همین امر باعث شده که وب سایت شما برای میلیون ها کاربر در سراسر دنیا از طریق موتورهای جستجو قابل نمایش باشد.اهمیت علم سئو در سال ۲۰۱۸ بیشتر از همیشه خودنمایی خواهد کرد،چرا که موتورهای جستجو روز به روز در سال پیشرفت هستند و این موضوع روی کسب وکارهای نوپا و بزرگ تاثیر خواهد گذشت.

 

سئو چیست؟ جایگاه سئو در کسب و کارهای اینترنتی

 

سئو را به بیان فنی می توان این چنین تعریف کرد :

مجموعه اقداماتی که در راستای هرچه بهتر دیده شدن وب سایت در نتایج نمایش موتورهای جستجو صورت می گیرد.

سئو را می توان یک روش تبلیغات ارزان قیمت در نظرگرفت،چرا که شما اگر بخواهید تبلیغات هدفمند برای کسب و کارتان داشته باشید،باید هزینه های زیادی را پرداخت کنید.اما موتورهای جستجو مکانی برای انجام تبلیغات البته رایگان هستند،که این مورد مستلزم رعایت قوانین و استانداردهای سئو درون وب سایت است.

استانداردهای سئو را می توان به دو بخش عمده تقسیم نمود:

در ادامه پیرامون سئو داخلی و سئو خارجی توضیح خواهیم داد،پس با ما همراه باشید.

 

سئو داخلی (On Page SEO) چیست ؟

 

سئو داخلی (On Page SEO) چیست ؟

به مجموعه اقداماتی که در درون وب سایت در راستای بهبود کاربری آن برای موتورهای جستجو و کاربران صورت می گیرد را سئو داخلی گویند.این بخش از سئو از اهمیت بالایی برخوردار است،که می توان به دوبخش عمده شامل اقدامات فنی و محتوا در سئو داخلی اشاره کرد.

آشنایی با مفهوم سئو داخلی

محتوا مهم ترین بخش هر وب سایت است،هرچند تولید محتوا خودش یکی از روش های پر سود کسب درآمد از وب سایت است، محتوا جنبه های مختلفی برای یک وب سایت دارد از دو  جهت می توان به این موضوع اشاره نمود:

  • اول اینکه محتوا برای شما جذب کاربر می کند،البته به شرطی که محتوا اختصاصی و جذاب باشد.
  • دوم اینکه در نمایش نتایج موتورهای جستجو می توانید رتبه ی خوبی را کسب کنید،که این مورد هم مستلزم رعایت قوانین و استاندارهای سئو می باشد.

سئو داخلی را می توان به موارد زیر تقسیم بندی نمود:

  • تولید و بهینه سازی محتوا
  • تگ های کاربردی (Title,Description,Keywords,Content)
  • هدینگ ها H1,H2,H3,H4,H5,H6
  • بهینه سازی تصاویر و تگ ALT
  • سرعت بارگذاری وب سایت
  • ریسپانسیو بودن وب سایت (نمایش در دستگاه های مختلف)
  • لینک سازی داخلی
  • امنیت وب سایت
  • کلمات کلیدی
  • و چند اقدام دیگر…

 

سئو خارجی (Off Page SEO) چیست ؟

 

سئو خارجی (Off Page SEO) چیست ؟

مجموعه اقداماتی که از خارج از وب سایت در راستای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو،برندسازی و جذب کاربر صورت می گیرد،را سئو خارجی می نامند.

این نوع سئو هم همانند سئو داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است،اما به شرطی که شما استانداردهای سئو داخلی را به خوبی رعایت کرده باشید و در پیاده سازی آنها دقت لازم و وقت کافی را صرف کنید..

اجرای سئو خارجی روی وب سایت نیازمند یکسری پیش نیاز است که این پیش نیازها در سئو داخلی می توان پیدا کرد،بازهم به محتوا می توان اشاره نمود.تازمانی که محتوا وب سایت شما تکمیل نباشد حال این محتوا می تواند : محصولات سایت باشد،اخبار وب سایت باشد و با هرمحتوا دیگر؛ نمی توان استراتژی سئو خارجی را پیاده سازی نمود.

سئو خارجی را می توان به موارد زیر تقسیم بندی نمود:

  • فعالیت اجتماعی (بکارگیری شبکه های اجتماعی)
  • بازاریابی محتوا
  • بک لینک خارجی ( البته ریپورتاژ آگهی)
  • بازاریابی ویدیو
  • تبلیغات محلی
  • و چند اقدام دیگر…

جمع بندی :

سئو نیاز هر کسب و کاراینترنتی است و شما به عنوان مدیر یک کسب و کار باید بتوانید استانداردهای سئو را به خوبی روی وب سایت پیاده سازی کنید.مطمئنا سئو بهترین و ارزان ترین راه برای برند سازی و کسب درآمد از وب سایت است.

بازنشر محتوا سایت،تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت امکان پذیر می باشد.بازنشر بدون هماهنگی،مشمول پیگیری خواهد شد.